SPENATSALLAD A LA MINUTE-VECKANS SNABBA

 


När jag var mindre och mina föräldrar gjorde mat på kylskåpsrens avskydde jag nästa uteslutande dessa måltider, jag tyckte att kombinationerna var förfärliga och att allt smakade illa. Idag är kylskåpsrens för mig en utmaning och nästan varje gång blir jag förvånad över hur gott det blir trots att kombinationerna inte testats tidigare. Dagens recept, om man kan kallad et recept när det är en sallad var just ett sådant moment "öppna kylskåpet- vad har vi-vad gör vi-moment". Sagt och gjort. Kombinationen kommer jag med största sannolikhet göra fler gånger och utan att det ens behöver vara kylskåpsrens. Har fastnat lite i friska asiatiska smaker för tillfället, det är ju såå gott och vem älskar inte att dessutom ha sesamfrön i hela käften efter en måltid? hihi. 
 
SPENATSALLAD A LA MINUTE
Färsk spenat
Sesamolja
Japansk soja
Sesamfrön
Alfagroddar
Avocado
1 ägg
Kokt skinka (uteslut för vegetariskt alternativ)
Blåmögelost
Gräddfil
Örtsalt
 
Gör såhär: Koka ägget enligt önskad konsistens. Blanda i en bunke; spenat, sesamolja, soja och sesamfrön-lägg sedan på en tallrik och toppa med alfagroddar. Skiva avocado och lägg på resterande tillbehör. Avsluta med örtsalt på ägget och avocado. Voila-klart! 

Kommentera här: