SUPERGRÖT-PERFEKT START PÅ DAGEN

 
 
Godmorgon! 
Är ni också en av dem som tycker att man snabbt blir hungrig av att äta en tallrik gröt till frukost? Jag har haft den känslan fram tills nu i höst när jag har börjat "pimpa" den med diverse godsaker och håller mig mätt betydligt längre. (Ja, jag är ju sådan att jag äter nästan på pricken var tredje timme dag ut och dag in, precis som Skalman..) Tidigare har jag inte stått mig mätt på grötfrukost mer än någon timme men numera gör jag det och då måste jag dela med mig av denna lösning för er som känner precis som jag gjort!  Prova och låt mig veta hur ni känner!
 
Ingredienser 2 portioner
2 dl (fiber) havregryn
4.5 dl vatten
1/2 tsk salt
2/3 msk chiafrön
1 tsk kokosolja
Smaksättning: Kanel 
 
Gör såhär: Koka upp vatten, havregryn och salt och rör om. När den börjar bli färdig, blanda ner chiafrön, kokosolja och kanel. Sedan är det bara att servera tillsammans med mjölk och hemmagjord jordgubbssylt.
 
Tips! Ställ kastrullen i kallt vatten när du är färdig så går den lätt att diska ur sedan när du ätit klart☺️
 
 

Kommentera här: