VÅRFRUKOST OCH RECEPTTIPS



I stundens hetta sitter jag ute på balkongen i morgonsolen efter en promenad och har precis avnjutit en frukost. Tänker nog sitta här en bra stund till med mina skolbäcker i högsta hugg och låta solen nå nosen.
Hoppas ni njuter lika mycket som jag av värmens första dagar. Igår när vi var nere i stan hade jag med mig min vårjacka och tänkte använda för första gången men det var ju alldeles för varmt. Sen när hände det att man kunde gå direkt från vinterjacka till bara tröja utan att frysa? Underbart iallafall!

Tack än en gång för alla fina kommentarer ni lämnar efter er-jätteroligt med feedback!
 
För er som precis har hittat till min blogg-varmt välkomna! Hoppas att ni hittar inspiration här hos mig! Ni har ju missat en hel del smarriga recept som har tillkommit under året och jag tänkte lyfta fram några favoriter som ligger lite längre ner i arkivet och kanske inte är så lätt att hitta automatiskt.

GREKISK PYTT-(ligger under kategorin kött). Perfekt bjudmat som går utmärkt att förbereda. Annorlunda sätt att tillaga mat på eftersom allt lagas tillsammans men det är överraskande gott-jag garanterar!

FÄRSKOSTFYLLDA JÄRPAR-(under kategorin kött). Underksattad modern variant av husman. Fantastiskt gott!

GRYM GRYTA- (under kategorin kött). Perfekt middag som kan göras i god tid före servering. 12 timmar är inga problem alls, den blir kanske snarare godare. Grytor är definitivt underskattat!

QUINOASALLAD MED MARINERAD KYCKLING-(under kategorin kyckling). Snabb mat att slänga ihop en veckodag eller mat till en picknick. Marinaden till kycklingen höjer hela rätten!

ORVARS POTATISGRATÄNG-(under kategorin potatis m.m.) Alla har sin egen variant på hur man gör potatisgratäng- Jag tycker utan tvekan att denna är den godaste jag ätit och jag vet egentligen inte varför, den bara är såå god!

MAGISK GLASS-(under kategorin glass). Löjligt god glass. Alla som jag bjudit denna på har varit helt förstummade!

SMÖRGÅSTÅRTA-(under kategorin tårta). Jag har hittat på mina egna fyllningar och har redan hört flera som har bjudit på min smörgåstårtavariant och den verkar vara väldigt uppskattad! Passar utmärkt nu i påsktider när det bjuds på lite enklare lunch/matigare fika eller liknande.

FULLKORNSFRALLOR-(ligger under rubriken bröd)- Lika goda färska som tinade! Fluffiga och fina!

Hoppas detta ger er ytterligare inspiration för er matlagning! Har ni några frågor eller om något är oklart, lämna en kommentaroch er mejladress så ska jag svara och guida er!

Ha en bra dag så länge och njut så mycket ni bara kan!