SMÖRSTEKT PILGRIMSMUSSLA MED PERSILJA



Om mina tidigare uppehåll härifrån har varit långa så tar dethär priset och ni får ursäkta. Så oerhört glad att, trots att jag varit frånvarande härifrån i månader, så är besöksantalet detsamma, ni är fantastiska och tack vare er är jag nu tillbaka! 
 
Under tiden har jag hunnit med en hel receptbank att dela med mig av och jag längtar efter höstens bak och lånkok. Idag blir det något som vi åt i helgen, nämligen smörstekt pilgrimsmussla. Det går snabbare än blixten att göra och smakar så ofantligt gott trots att man nästan inte har några ingredienser alls. Detta kan varm rekommenderas!
 
Du behöver:
Färska pilgrimsmusslor
Riktigt smör
Vitlök
Rödlök
Persilja
Flingsalt
Citronsaft ( kan uteslutas)
 
Gör såhär: Hetta upp en panna och lägg i en liten klick smör. Finhacka lite röd och vitlök och fräs lätt i smöret. Lägg sedan i pilgrimsmusslorna och stek max 1 minut på varje sida och tills de fått färg. Pudra över nyklippt persilja, flingsalt och eventuellt toppa med lite citronsaft. Servera pronto. 

Kommentera här: