VEGETARISK TIKKA MASALA MED BLOMKÅL & KIKÄRTOR

 
 
Ber om ursäkt för min totala frånvaro men som många av er vet har jag haft fullt upp i skolan tills förra onsdagen och efter det har schemat varit fullspäckat av roligheter så det är först nu jag får några minuter ledigt för att äntligen kunna dela med mig av lite nya recept. Som jag nämnt tidigare har vi provat på att beställa en matkasse och med den kom givetvis en drös med roliga och spännande recept förra veckan. Idag bjuds det på ett vegetariskt recept som passar bra till vardags och blir lite av ett halvfabrikat om man inte är så redig att man gör såsen från grunden. Och nu framöver har jag inget att skylla på så nu kommer uppdateringen att vara betydligt bättre, var så säkra! :)
 
Du behöver:
1 liten blomkål
2 st salladslökar
1 liten pak choi
Kikärtor
1 burk tikka masala sås ( Santa maria el. liknande)
Bulgur/ris
 
Gör såhär: Koka bulgur/riset. Dela blomkålen i buketter och skiva löken. Stek blomkål och lök i en kastrull i lite olja och slå efter några minuter på tikka masalasåsen och lite vatten. Rör om. Låt sedan koka under lock under fem minuter. Blanda i sköljda kikärtor och strimlad pak choi i grytan i slutet av koktiden och smaka av med salt och svartpeppar. Servera tillsammans med ris/bulgur.

Kommentera här: