Grön pasta a la 2015-Veckans snabba


Gott nytt 2015. Mitt nyårslöfte är att bli bättre på att ge mer tid åt att uppdatera er här. Min recept-bank väller snart över och av statistiken att döma så ser jag att ni inte ger upp utan fortsätter att gå in och kika. Det som däremot är skönt att veta är att det finns ju en mängd med smarriga recept som jag lagt upp tidigare så jag hoppas inte det går någon nöd på er ändå, trots min bristfälliga uppdatering emellanåt.

Dagens recept blir en snabb pastarätt som dessutom är både grön i färgen och i innehållet då den är vegetarisk. Jag gillar både kött och fisk men är också väldigt förtjust i grönsaker å vegetariska rätter så har vi tur blir 2015 ett år då ni kommer få se mer av det, vem vet?

Ingredienser vegetarisk pasta
Spagetti
Grönkål
Rödlök
Sparris
Vitlök
Grädde (valfri fetthalt)
Parmesan
Salt, svartpeppar, chili, örtsalt, cayenne

Gör såhär: Koka pastan enligt anvisningarna på paketet. Knipssa av nedre delen på sparrisen (den hårda), dela sparrisen i mindre bitar och hacka rödlök + vitlök. Dela grönkål i mindre bitar. Fräs lök, vitlök och sparris i en panna, salta och peppra lite lätt. Efter några minuter när sparrisen blivit mjukare i konsistensen kan du lägga i grönkålen och fräsa med den. Smaka av och krydda med övriga kryddor efter smak. Efter ytterligare någon minut drygt kan du tillsätta lite av pastavattnet i pannan tillsammans med en skvätt grädde. Rör om och smaka av, sedan är det klart att servera, gör detta tillsammans med nyriven parmesan. 

Kommentera här: