PIMIENTOS PADRONES- ADDICTION

 


 
Jösses vilken dille jag har fått på dessa små gröna saker. Under någon veckas tid har dem malt runt i huvudet utan att jag köpt dem men häromdagen kom jag till skott och köpte en påse. Många tror kanske att dessa är starka men faktum är att så är inte fallet, snarare lite bittra men snälla. Padrones är en vanligt förekommande förrätt/tapas i Spanien och vi ska åka dit över nyår så jag ser fram emot att äta dem där då! Här kommer mitt bästa tips (so far) med dessa gröna små sköna.
 
Padrones- ingredienser
Pimientos Padrones
Olivolja
Flingsalt
 
Gör såhär: Värm upp en stekpanna riktigt het, ringla i olivolja och lägg i (tvättade) padrones. Dessa låter du steka på medelhög värme tills dem får färg och blir mjuka. Lägg dem sedan på lite papper så att oljan rinner av något och strö över flingsalt. Klart att servera men akta så dem inte är föör varma så ni bränner er!

Kommentera här: