VECKANS SNABBA-Tager-vad-man-haver-sallad

 
 
Nu har det snart gått så lång tid sedan jag sist skrev så jag trodde inte jag skulle ha några följare kvar men ni håller i er och det är helt fantastiskt, tack för det! Min ambition är ju, som ni vet, att uppdatera åtminstonde två gånger i veckan men som ni märker så finns det inte den tiden just nu. Varken tid för att dela med mig eller för att laga mat. Allt går i ett, är jag inte i skolan så är jag på jobbet och är jag inte där så är jag någon annanstans och gör måsten. Men det finns ett ljus i tunneln och min förhoppning är att jag ska kunna dela med mig av recept lite mer frekvent än vad som blivit på sistonde. Därför kommer här ett oerhört simpelt recept men detta är ett typexempel på vad det får bli här hemma när tiden är knapp och man slänger ihop något som ska mätta. Kanske inte så dumt, ni har väl precis som jag ont om tid lite då och då eller alltsomoftast? :)

Ingredienser:
Champinjoner
Vitlök
Persilja
Salt, svartpeppar
Balsamvinäger
Haritcoverts
Sallad
Rödlök
Cocktailtomater
Saint agur ost eller annan mögelost
Salami

Gör såhär: Hacka champinjonerna. Fräs tillsammans med finhackad/pressad vitlök och haritcoverts. Salta och peppra och skvätt lite balssamvinäger över. Blanda i lite persilja och rör runt. Servera tillsammans med sallad, rödlök, tomater, lite ost och gärna hummus. Jag hade även några skivor salami till. Kanske ett kokt ägg hade passat också?
 

Kommentera här: