HELGFRUKOST





När det är helg brukar iallafall jag alltid unna mig något exra. Det är något extra med helg trots att jag jobbar nästan varje helg. Jag älskar ju att äta en lång och god frukost och speciellt på helgen när man har lite sällskap runt bordet. Det behöver inte vara något komplicerat, det kan räcka med att köpa lite apelsiner och pressa egen apelsinjuice, eller färska bär till filen. Ibland går vi också och köper ett färskt surdegsbröd på de franska bageriet som ligger bara några hundra meter hemifrån. Allt som ofta är brödet fortfarande ljummet när man får påsen av tjejerna i bageriet.
Just i detta nu när ni läser detta inlägg så befinner jag mig i Italien. Vi är där ända fram till måndag kväll men jag har lite framförhållning för en gångs skull och har förberett lite inlägg så jag inte försvinner helt. Förhoppningsvis njuter vi för fulla muggar och äter massa god mat, de är iallafall vad jag har hört att Italien bjuder på. Ska ta och ge min åsikt när jag kommer hem.
Njut nu av helgen och gör en lyxig långfrukost med enkla medel!