HALLONGROTTANS FUSKFÄRSKOST MED SMAK AV BASILIKA

 
Detta busenkla recept kan tillochmed en okunnig ut i fingerspetsarna fixa själv! I onsdags kväll hade vi middag ute på terassen i goda vänners lag i sommarvärmen. Och eftersom det var just onsdag tänkte jag för en gångs skull inte ställa mig och baka någon sötsak utan tänkte mig lite kex, goda ostar och päron. Maträtten gick väldigt snabbt att göra eftersom det var musslor, och ostar och kex är ju ingen utmaning att plocka fram på bordet heller men jag ansträngde mig liite extra iallafall. Jag köpte en naturell philadelphiaost och smaksatte med färka örter plockade ifrån mina balkonglådor. Enkelt men väldigt gott!
 
Du behöver:
1 paket philadelphiaost original
2 nävar färsk basilikablad
Örtsalt
 
 
Gör såhär:
Det är precis så enkelt som det ser ut. Hacka basilikan och blanda i philadelphiaosten tillsammans med örtsalt. Inga proportioner direkt utan mycket av allt, smaka av under tiden. Servera tillsammans med olika kex och andra goda ostar.
 
 
 
Bästa osttipsen för en kex-och ostkväll tillsammans med receptet ovan:
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: