BUBBLANDE JUL


 
Jag kan ju inte bara bjuda på en massa sötsaker. Man måste ju självfallet även dricka något till. Detta tipset hörde jag av Pernilla Wahlgren och i helgen var det även en kund som tipsade om denna kombination, nämligen glögg blandat med mousserande vitt. Min första tanke var att det låter som en konstig kombination men sedan så tänkte jag efter, "varför inte".
Passar perfekt som fördrink på julafton eller till efter maten, enkelt och snabbt är det också. Våga prova något nytt i år! 
Till varje glas behöver du:
1/2 dl glögg (jag har hört att det går med svenskt mathantverks jaktglögg samt en lingonglögg från apoteket men det går säkert lika bra med andra sorters glögg också).
1/2 dl mousserande vitt
Isbitar
Häll i glögg i ett glas, lägg i några isbitar och tillsätt mousserande. Voila-färdigt!